Isnin, 12 April 2010

Kembanggaan Sebagai Rakyat Singapura =D

Singapura ialah negara yang saya amat sayangi dan saya berasa amat bangga yang saya ialah seorang warga Singapura. Antara beberapa sebab kenapa saya sayangi Singapura ialah kerana Singapura ialah sebuah negara yang akan mengganjarkan rakyatnya jika mereka berusaha dan belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai keputusan yang cemerlang. Saya berasa amat bersyukur kerana Singapura percayai dalam meritokrasi. Dengan kepercayaian ini, saya yakin jika saya belajar dan bekerja keras, saya akan mendapat kerja yang bagus. Sebab kedua ialah Singapura sebuah negara yang ada banyak warga kaumnya yang daripada beberapa negeri-negeri lain. Walaupun mereka daripada negeri lain, kita dapat tinggal dengan keharmonian dengan mereka. Sebagai seorang warga Singapura, saya dapat bertemui dan berkawan dengan pelbagai bangsa dari negeri lain. Saya pun amat suka yang kita boleh tinggal dalam keharmonian kerana saya dapat pelajari tentang budaya-budaya mereka yang berbeza dari budaya sendiri. Dengan menjadi seorang warga Singapura, saya dapat meluaskan pengetahuan saya tentang budaya dan tradisi bangsa-bangsa lain. Terakhir, Saya berasa amat syukur yang Singapura ialah negara yang selamat dan kukuh. Saya tidak akan risau untuk keluar rumah pada waktu malam di Singapura. Saya tahu yang di negeri lain, amat berbahaya untuk berjalan atau keluar dari rumah mereka jika waktu malam. Saya berasa amat bersyukur kepada polis Singapura yang telah membuat Singapura sebuah negara yang selamat. Syabas Singapura.

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama